Geriausias (ir blogiausias) maistas nuo pankreatito skausmo – Klivlando klinika

Tai, ką valgote, gali turėti didžiulį poveikį jūsų savijautai, ypač jei sergate pankreatitu – liga, kuri atsiranda, kai virškinimo fermentus gaminantis organas užsidega.

Cleveland Clinic yra ne pelno siekiantis akademinis medicinos centras. Reklama mūsų svetainėje padeda palaikyti mūsų misiją. Mes neremiame ne Klivlendo klinikos produktų ar paslaugų. politika

Atidus dėmesys savo mitybai gali padėti sumažinti pilvo skausmą, kuris lydi šią būklę, sako kasos specialistė Prabhleen Chahal, MD. Jei tinkamai pasirinksite maistą, galite pailsėti kasai ir padėti jai atsigauti.

Taigi labai svarbu žinoti, kokius maisto produktus galite valgyti, kurių turėtumėte vengti ir kaip tie pasirinkimai gali paveikti jūsų kūną.

Pankreatito ir maisto ryšys

Sergant lėtiniu kasos uždegimu, jūsų kūnas negali pagaminti pakankamai virškinimo fermentų, kurie padeda įsisavinti maistines medžiagas iš suvalgomo maisto.

Laikui bėgant galite prastai maitintis arba pradėti mesti svorį, nesistengdami, sako daktaras Chahalas. Kitokia dieta gali padėti jūsų kasai lengviau atlikti savo darbą.

Tačiau dietos pokyčiai neveikia visų pacientų vienodai. Poveikis priklauso nuo to, ar sergate ūminiu ar lėtiniu pankreatitu, sako ji.

„Pacientams, sergantiems lengvu pankreatitu, gali būti naudingi vien dietos ir gyvenimo būdo pokyčiai“, – sako ji. „Tačiau dietos ne visada pakanka, kad būtų galima kontroliuoti simptomus vidutinio sunkumo ar sunkiais atvejais.“

Geriausi maisto produktai nuo pankreatito

Kasai palankioje dietoje yra daug baltymų iš liesos mėsos ir mažai gyvulinių riebalų bei paprasto cukraus, sako daktaras Chahalas.

Turėtumėte valgyti daug:

  • Daržovės.
  • Vaisiai.
  • Pilno grūdo.
  • Pupelės, lęšiai.
  • Neriebūs arba neriebūs pieno produktai (migdolų arba linų pienas).

Taip pat naudingas maistas, kuriame gausu antioksidantų, pavyzdžiui, tamsios, lapinės daržovės, raudonos uogos, mėlynės, saldžiosios bulvės, vynuogės, morkos, graikiniai riešutai ir granatai. Tačiau saikingai valgykite avokadą, alyvuogių aliejų, riebią žuvį, riešutus ir sėklas.

Viduržemio jūros dieta yra geras pasirinkimas, jei sveikstate po lengvo ūminio pankreatito. Nacionalinio kasos fondo kulinarijos knygoje galite rasti sveikų receptų, sako daktaras Chahalas.

Kodėl šie maisto produktai yra naudingi?

Dėmesys daržovėms, vaisiams ir nesmulkintiems grūdams riboja cholesterolio kiekį ir padidina skaidulų kiekį. Tai sumažina riziką susirgti tulžies akmenimis arba dideliu trigliceridų kiekiu, kurie yra viena iš pagrindinių ūminio pankreatito priežasčių. Antioksidantai kovoja su laisvaisiais radikalais jūsų kūne, padeda sumažinti uždegimą.

Dr. Chahal teigia, kad pridėjus vidutinės grandinės trigliceridų (MCT) – riebalų, kurie dažnai gaunami iš kokosų arba palmių branduolių aliejaus – taip pat gali padidėti maistinių medžiagų įsisavinimas sergant lėtiniu pankreatitu.

Blogiausias maistas nuo pankreatito

Kai tik įmanoma, venkite kepto ar riebaus maisto, taip pat maisto, kuriame yra daug cukraus.

Būtinai apribokite:

  • Raudona mėsa.
  • Organų mėsa.
  • gruzdintos bulvytės, bulvių traškučiai.
  • Majonezas.
  • Margarinas, sviestas.
  • Pilno riebumo pieno produktai.
  • Kepiniai.
  • Saldūs gėrimai.

Kodėl šie maisto produktai yra kenksmingi?

Jūsų kasa apdoroja didžiąją dalį suvalgytų riebalų. Taigi, kuo daugiau valgote, tuo sunkiau dirba jūsų kasa.

Riebus maistas ir paprastas cukrus taip pat padidina trigliceridų kiekį. Tai padidina riebalų kiekį kraujyje ir padidina ūminio pankreatito riziką. Tyrimai taip pat rodo, kad perdirbta mėsa ir raudona mėsa padidina kasos vėžio riziką, sako daktaras Chahalas.

Atsigavimas per dietą

Jei patyrėte ūminį pankreatito epizodą, galite pagreitinti atsigavimą atlikdami tam tikrus mitybos ir gyvenimo būdo pokyčius, sako ji.

Išbandykite šiuos patarimus:

  • Valgykite nuo 6 iki 8 nedidelių patiekalų per dieną. Jūsų kasai lengviau.
  • Į savo dienos racioną įtraukite 1–2 šaukštus MCT ir galite tai tęsti, jei sergate vidutinio sunkumo ar sunkiu lėtiniu pankreatitu.
  • Vartokite multivitaminus, kad papildytumėte vitaminus A, D, E, K, B12, cinką ir folio rūgštį.
  • Apribokite bendrą riebalų suvartojimą iki mažiau nei 30 gramų per dieną. Pašalinkite sočiuosius riebalus.
  • Venkite alkoholio.
  • Nerūkykite (arba stenkitės mesti rūkyti).
  • Būkite hidratuotas.

Jei pilvo skausmas tęsiasi, gydytojas taip pat gali nukreipti jus pas skausmo valdymo specialistą.

Galiausiai, mitybos kontrolė dažnai yra veiksmingas būdas apsaugoti kasą, sako daktaras Chahalas. „Nesvarbu, ar uždegimas ūmus, ar lėtinis, norime sumažinti papildomą kasos darbo krūvį“, – sako ji.

https://futuresnutrition.de/blogs/news/wie-viel-vitamin-d3-taglich-einnehmen
https://futuresnutrition.de/blogs/news/vitamin-d3-und-kalzium
https://futuresnutrition.de/blogs/news/welche-lebensmittel-enthalten-vitamin-d
https://futuresnutrition.de/blogs/news/kann-man-vitamin-d3-uberdosieren
https://futuresnutrition.de/blogs/news/wie-lange-dauert-es-bis-5-htp-wirkt

0/5 (0 Reviews)