Ar iš tikrųjų stresas gali jus susirgti? – Klivlando klinika

Deja, stresas yra neišvengiamas gyvenimo faktas. O kadangi koronavirusas tapo mūsų kasdienio gyvenimo dalimi, galite jausti didesnį stresą nei bet kada anksčiau. Bet ar iš tikrųjų galite susirgti nuo streso?

Cleveland Clinic yra ne pelno siekiantis akademinis medicinos centras. Reklama mūsų svetainėje padeda palaikyti mūsų misiją. Mes neremiame ne Klivlendo klinikos produktų ar paslaugų. politika

Trumpas atsakymas yra taip.

Streso liga gali turėti įtakos daugeliui sveikatos problemų, įskaitant:

  • Nerimas.
  • Prastas miegas.
  • Irzlumas.
  • Nesugebėjimas susikaupti.
  • Sunku atlikti savo darbą.
  • Piktnaudžiavimo medžiagomis problemos.
  • Prastas maisto pasirinkimas.

Klinikinis psichologas Adamas Borlandas, PsyD, teigia, kad tam tikras stresas gali padėti išlaikyti jūsų pirštus. „Nerimo ir nerimo valdymas padeda pasiruošti susidoroti su kasdienio gyvenimo iššūkiais“, – sako dr. Borlandas.

Be to, stresinės situacijos apmąstymas taip pat gali padėti rasti problemos sprendimą. Galite skirti laiko nerimauti dėl konflikto su sutuoktiniu, kad pamatytumėte, jog šis laikas, praleistas „galvoje“, padeda pažvelgti į problemą iš kitos perspektyvos.

Tačiau nerimas tampa problema, kai jis pradeda daryti įtaką jūsų gebėjimui daryti tai, ko norite ar turite daryti, sako dr. Borlandas. Akivaizdu, kad kai nerimas pradeda miegoti naktį arba verčia nusiraminti maistu ar alkoholiu, tai gali turėti neigiamos įtakos jūsų sveikatai.

Ilgalaikis nerimas taip pat gali sukelti problemų jūsų kūne, apie kurias galbūt net nežinote.

Kortizolio vaidmuo

„Fizinio ar emocinio streso metu suaktyvėja simpatinė kūno nervų sistema“, – sako dr. Borlandas.

Dėl to atsiranda tai, kas vadinama „kovok arba bėk“ reakcija: jūsų kūnas ruošiasi arba fiziškai apsiginti nuo grėsmės, arba pabėgti.

Šiuo metu galite pastebėti fiziologines reakcijas, tokias kaip:

  • Padidėjęs širdies susitraukimų dažnis.
  • Greitas kvėpavimas.
  • Dusulys.
  • Galvos svaigimas.
  • Galvos skausmas.
  • Pykinimas.
  • Raumenų įtampa.

Viena iš šių fizinių reakcijų priežasčių yra kortizolio išsiskyrimas.

Kortizolis yra hormonas, signalizuojantis jūsų kūnui, kad išsiskirtų gliukozė – cukraus rūšis, suteikianti energijos jūsų raumenims. Jūsų raumenims reikia gliukozės, kai jie ruošiasi atsispirti arba bėgti nuo plėšrūno.

Nors dauguma šiuolaikinių streso veiksnių nereikalauja tokios fizinės reakcijos – vargu ar trenksite savo viršininkui ar pabėgsite iš pastato, kai susiduriate su savo veiklos apžvalga, jūsų kūnas vis tiek reaguoja taip. Kortizolis taip pat slopina insulino gamybą ir susiaurina arterijas. Kai grėsmė praeina, kortizolio lygis paprastai normalizuojasi, o jūsų kūnas atsigauna nuo jo poveikio.

Tačiau kai stresas yra lėtinis, kortizolio lygis išlieka padidėjęs. Ir ilgainiui tai gali prisidėti prie daugybės problemų, įskaitant diabetą, širdies ir kraujagyslių ligas ir lėtines virškinimo trakto problemas, tokias kaip dirgliosios žarnos sindromas.

Kaip suvaldyti savo stresą

Geros naujienos yra tai, kad išmokę valdyti stresą galite išvengti sveikatos problemų, susijusių su lėtiniu nerimu.

Dr. Borland siūlo šiuos veiksmus, kurie padės jums susidoroti su stresu:

  • Mankštinkitės kiekvieną dieną. Kiekvieną dieną atlikite tam tikrą mankštą: jėgos treniruotes, aerobikos pratimus ar vedžiokite šunį.
  • Medituokite ir giliai kvėpuokite. Pakartokite raminančią mantrą arba įsivaizduokite ramią aplinką.
  • Valgyk sveikai. Sutelkite dėmesį į subalansuotą mitybą. Be to, apribokite kofeino ir cukraus suvartojimą, nes tai gali jus sustiprinti ir sukelti nerimą bei nemigą.
  • Palaikykite ryšį su žmonėmis, kurie jus palaiko. Gaukite paramos iš savo sutuoktinio ar artimųjų, tėvų, brolių ir seserų ir draugų.
  • Dalyvaukite smagioje (ir socialiai nutolusioje) veikloje su šeima ir draugais. Šypsokitės, juokkitės ir būkite kuo emocingesni.
  • Siekite ramios, kūrybingos veiklos. Pabandykite tapyti ar piešti, tvarkyti sodą ar gaminti maistą.
  • Būk dėkingas. Susikoncentruokite į gyvenimo sritis, už kurias esate dėkingi. Atkreipkite dėmesį į tai, kas verčia jaustis dėkingam.
  • Pasitarkite su gydytoju ir, jei reikia, kreipkitės į profesionalų psichikos sveikatos gydymą. Nedvejodami kreipkitės į gydytoją, ypač jei susiduriate su depresija ar nerimu.

Nerimas yra kiekvieno žmogaus gyvenimo dalis, o šie praėję metai daugeliui buvo ypač įtempti. Tačiau imdamiesi veiksmų, kad galėtumėte aktyviai valdyti stresą, galite padėti užtikrinti, kad kasdieniai rūpesčiai nepakenks jūsų sveikatai.

https://futuresnutrition.de/blogs/news/zweck-von-vitamin-d3
https://futuresnutrition.de/blogs/news/was-bewirkt-vitamin-d3
https://futuresnutrition.de/blogs/news/was-ist-der-unterschied-zwischen-vitamin-d-und-vitamin-d3
https://futuresnutrition.de/blogs/news/was-ist-vita-cholecalciferol
https://futuresnutrition.de/blogs/news/warum-verschreiben-arzte-vitamin-d2-anstelle-von-d3
https://futuresnutrition.de/blogs/news/wie-gefahrlich-ist-ein-vitamin-d-mangel

0/5 (0 Reviews)