Neseniai „Tesla Model 3” ir 2019 m. BMW 330i (G20) buvo išbandytas praktiniame automatinio parkavimo bandyme, kai abiem automobiliams reikėjo atlikti lygiagretaus parkavimo manevrą gana ankštoje vietoje. Lyginamojo bandymo rezultatai buvo labai įdomūs ir parodė, kad ne visos pagalbinės parkavimo funkcijos yra vienodos.
2019 m. BMW 330i tiesiog perpildytas technologijų, nes jame įrengta daugybė saugumo ir patogumo funkcijų, tokių kaip „Active Guard Plus”, įspėjimas apie nukrypimą nuo kelio juostos, įspėjimas apie susidūrimą ir pėsčiųjų perspėjimas su stabdymu mieste ir, žinoma, parkavimo asistentas, galintis atlikti automatinį statmeną ir lygiagretų stovėjimo manevrą. 2019 m. BMW 330i turi net ir atbulinės eigos asistentą – išmaniąją funkciją, kurią Vokietijos automobilių gamintojas apibūdina kaip „automatinį važiavimą atbuline eiga uždarose erdvėse arba situacijose, kai vairuotojas neturi aiškaus vaizdo, pavyzdžiui, daugiaaukštėse automobilių stovėjimo aikštelėse arba įvažiavimuose į kiemus”.
Čia rasite BMW vaizdo įrašą, kaip naudotis parkavimo asistentu.
Kita vertus, „Tesla Model 3” turi funkciją „Autopark”, kuri naudoja transporto priemonės „Autopilot” kameras, kad vienu paspaudimu būtų galima atlikti automatinius parkavimo manevrus. Tesla Autopark veikia nuo 2015 m. kaip Autopiloto dalis, nors vėliau ši funkcija buvo perkelta į Visiško savarankiško vairavimo paketą. „Tesla” autopiloto ir visiško savarankiško vairavimo funkcijos nuolat tobulinamos ir atnaujinamos nuolat treniruojant neuroninį tinklą, kuris renka realaus pasaulio duomenis iš bendrovės automobilių parko.
Čia pateikiamas „Tesla” vaizdo įrašas, kuriame demonstruojama „Autopark” funkcija.
Dviejų transporto priemonių automatinio parkavimo sistemų bandymą atliko „YouTube” kanalo „Good Drive” šeimininkai. Pirmiausia buvo pristatytas 2019 m. BMW 330i ir jo parkavimo pagalbos sistema, kuri nedelsdama ignoravo vairuotojo pasirinktą lygiagretaus statymo vietą. Vietoj to BMW bandė parkuotis didesnėje erdvėje, nors galiausiai vairuotojas atšaukė „Parking Assist” manevrą dėl to, kad 330i per daug priartėjo prie priekyje važiuojančios transporto priemonės.
„YouTube” šeimininkai suteikė 2019 m. BMW 330i parkavimo asistentui dar vieną šansą, ir šį kartą vokiškas sedanas aptiko tikrąją vairuotojo pasirinktą vietą. Deja, 330i neatpažino vietos kaip lygiagretaus statymo vietos, todėl vietoj to automobilis atliko statmeną statymo manevrą. Taigi, nors BMW sėkmingai prisiparkavo (techniškai), galutinis rezultatas buvo gana nepatogus – transporto priemonė buvo statmenai pastatyta lygiagretaus statymo lizde.
Tesla Model 3 automatinio parktronikai buvo daug sklandesnis. Vos įjungus automatinio parkavimo seką, elektrinis sedanas lengvai įvažiavo į ankštą stovėjimo vietą, prireikus atlikdamas korekcijas. Vėliau kanalo laidos vedėjas pažymėjo, kad, nors jis būtų sugebėjęs automobilį lygiagrečiai pastatyti greičiau, jei būtų valdęs „Model 3”, „Tesla” „Autopark” sistema vis dėlto judėjo labai panašiai kaip žmogus vairuotojas.
Šiuo metu „Tesla” kuria ir tobulina visiškai savarankiško vairavimo funkcijas, kurios, Elono Musko teigimu, bus „baigtos kurti” iki metų pabaigos. FSD, o kartu ir „Autopark”, yra pagrindinė Elono Musko plano paleisti „Tesla Network” – autonominio važiavimo dalijimosi paslaugą, kuri, kaip tikimasi, trukdys tokioms bendrovėms kaip „Uber” ir „Lyft” – sudedamoji dalis.
Toliau pateiktame vaizdo įraše žiūrėkite, kaip „Tesla Model 3” ir 2019 m. BMW 330i (G20) kovoja automatinio parkavimo mūšyje.