Kiek žinote halogeninių ir ksenoninių žibintų skirtumus? Kaip veikia kiekvieno tipo žibintai? O kas suteikia didesnį matymo diapazoną tamsoje? Patikrinkite ir atnaujinkite savo žinias naudodamiesi šiuo „Garage Gurus“ vadovu.
Kas yra halogeniniai žibintai?
Halogeninius žibintus yra pigu gaminti, juos lengva pakeisti, jie skleidžia ryškią šviesą ir tarnauja iki 3000 valandų – tai paaiškina, kodėl jie šiandien montuojami 80% kelyje esančių automobilių.
Kaip veikia halogeniniai žibintai?
Halogeninė lemputė susideda iš plonos volframo gijos, apgaubtos halogeninėmis dujomis stiklinėje kapsulėje, kuri yra atspari itin aukštai temperatūrai. Kai naudojama įtampa, kaitinamoji gija šviečia, o iš kaitinamojo siūlo išgaruoja metalas (volframas).
Halogeninės dujos leidžia kaitinti siūlų temperatūrą iki beveik volframo lydymosi temperatūros (3400 °). Rezultatas yra didelis šviesos srautas. Tai sukelia šalutinį poveikį, prailginant lemputės tarnavimo laiką.
Išgaravus volframas susidaro dujos, kurios maišosi su lemputėje esančiomis halogeninėmis dujomis ir susidaro volframo halogenidas. Kai dujų dalelės priartėja prie kaitinamojo siūlo, dėl ypač aukštos temperatūros vėl susidaro volframo sluoksnis.
Kas yra ksenoniniai žibintai?
Ksenono žibintai, dar žinomi kaip didelio intensyvumo išlydžio (HID) žibintai, populiarėja aukščiausios klasės automobiliuose, suteikiant jiems išskirtinę ir išskirtinę išvaizdą.
Kaip veikia ksenoniniai žibintai?
Ksenono lemputė yra skaidrus kvarco korpusas, kurio abiejuose galuose yra volframo elektrodai. Jis užpildytas dujų mišiniu. Ksenono lemputė veikia trimis etapais:
- Uždegimas. Aukštos įtampos impulsas naudojamas sukurti kibirkštį lemputės viduje. Tai jonizuoja ksenono dujas ir sukuria srovės tunelį tarp volframo elektrodų.
- Pradinis šildymas. Lankas veikia didele galia, o temperatūra kapsulėje greitai pakyla. Varža tarp elektrodų sumažėja. Tuo metu balastas užregistruoja sumažintą varžą ir pereina į nepertraukiamą veikimą.
- Nepertraukiamas veikimas. Lankas dabar pasiekė stabilią formą, o sukurta šviesa pasiekė nominalią vertę. Balastas dabar tiekia stabilią elektros energiją, todėl lankas nemirksės.
Halogeniniai ir „Xenon“ žibintai
Dabar pamatėme, kaip veikia du žibintų tipai, pažvelkime į pagrindinius jų skirtumus.
- Šviesos išvesties „
Xenon“ žibintai yra daugiau nei dvigubai ryškesni nei halogeniniai – 3200 liumenų, palyginti su 1500 liumenų, todėl ksenoniniai žibintai apšviečia daugiau kelio nei halogeniniai. Tačiau halogeniniai žibintai yra efektyvesni miglotomis oro sąlygomis. - Energijos vartojimo efektyvumas
Bendras energijos vartojimo efektyvumo skirtumas yra toks mažas, kad greičiausiai to nepastebėsite. Halogeniniai žibintai paleidimui sunaudoja mažiau energijos nei ksenonas, tačiau jiems tęsti reikia daugiau energijos. „Xenon“ žibintuose energijos šaltinis yra dujos, todėl reikia mažiau elektros energijos. - „
Xenon lemputes “ žibintų tarnavimo laikas trunka ne ilgiau kaip halogeniniai žibintai – maždaug 2 000 valandų ksenoniniams žibintams, palyginti su 3 000 valandų – halogeniniams [CM1]. - Kaina
Halogenas yra aiškus nugalėtojas. Paprastai juos pigiau nei ksenoninius žibintus gaminti, įsigyti, montuoti ir taisyti. - Spalvoti „
Xenon“ žibintai turi šviesiai mėlyną spalvą (4000-6000K), kuri yra panaši į natūralią dienos šviesą, o halogeniniai žibintai yra geltonai oranžinės spalvos (3200-5000K), kurie yra šiltesni. - Montavimas
Halogeninius žibintus montuoti nesudėtinga – jie tiesiog užsifiksuoja. Ksenoninių žibintų montavimas yra šiek tiek sudėtingesnis, nes jums reikia ir balasto, ir privalomos šviesos poveržlės. - Konstrukcija
Visada verta būti atsargiems tvarkant priekinius žibintus. Halogenines lemputes gali susilpninti plikų rankų riebalai, kurie gali nulūžti. Be to, kai kuriuose ksenoniniuose žibintuose yra toksiškų medžiagų, tokių kaip metalinis gyvsidabris, kuris sugedus daro neigiamą poveikį žmonių sveikatai. - Saugumas ir akinimas
Tyrimai rodo, kad vairuotojai, palyginti su halogeniniais, reaguoja greičiau ir tiksliau į ksenono žibintus. Tačiau ksenoninių žibintų ryškumas gali apakinti kitus vairuotojus, todėl svarbu naudoti automatinį šviesos reguliavimą. - Paleidimo laikas
Halogeniniai žibintai yra visu ryškumu nuo antrojo įjungimo momento, o ksenoniniai žibintai reikalauja kelių sekundžių, kad sušiltų iki visiško ryškumo.
Svarbios pastabos montuotojams
Montuodami halogeninius žibintus, nepamirškite:
- Automobiliuose su plastikiniais priekinių žibintų stiklais naudokite tik UV spinduliams atsparias halogenines lempas (atpažįstamas „UV3 ant pakuotės arba„ U “šone), kitaip plastikas nusidažys.
- Niekada nelieskite halogeninių lempučių plikomis rankomis. Natūralus tepalas ant rankų gali susilpninti priekinį žibintą, todėl jis gali sulūžti.
Ir įsidėkite ksenoninius žibintus
„Xenon“ žibintai veikia esant aukštai įtampai, todėl aptarnaujant ksenono žibintus, atkreipkite dėmesį į šį pavojų.
Atraskite daugiau naudodami „Garage Gurus“
Norite sužinoti daugiau? Stebėkite „Garage Gurus“ ekspertą, kuris demonstruoja halogeninių ir ksenoninių žibintų skirtumus.